Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2011

Suzuki DR 250 SHC Άρθρο δοκιμής του 1996

Εδώ σας παραθέτω ένα άρθρο που βρήκα από το αρχείο των 2 τροχών σχετικά με τη δοκιμή του DR - 250 SHC (Seat Height Control) ενός DR δηλαδή με ένα μηχανισμό ο οποίος ρύθμιζε την πίσω ανάρτηση αυξομειώνοντας το ύψος της μοτοσυκλέτας. Επέλεξα να κάνω copy paste το άρθρο σε περίπτωση που λόγω παλαιότητας (είναι άρθρο του 1996) κατέβει από το αρχικό site κάποια στιγμή.
Να σημειώσω ότι κυκλοφορούν αρκετά SHC, τελευταία φορά που είδα ένα SHC από κοντά ήταν πριν από ένα χρόνο περίπου σε ένα κατάστημα με μεταχειρισμένα στην οδό Αχαρνών στην τιμή των 1500 Ευρώ.





ΑΓΟΡΑΖΟΝΤΑΣ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΟ: SUZUKI DR 250 SHC

Μικρή αλλά προικισμένη

Παρουσιάστηκε το 1992, αλλά δεν κατάφερε να ξεφύγει από τη σκιά της
μεγαλύτερης 350άρας αδελφής. Παρόλα αυτά, πρόκειται για μια πολύ καλή
on-off που καταφέρνει να ικανοποιεί στο έπακρο τις ανάγκες μετακίνησης του
αναβάτη της, έχοντας δυνατότητες κίνησης σε κάθε είδους έδαφος.

TOY ΑΝΤΩΝΗ ΚΑΣΑΠΑΚΗ

Το 1992 η Suzuki παρουσίασε μαζί με την απλή S και την DR 250 SHC, που
ενσωμάτωνε μια μοναδική τεχνολογική καινοτομία. H μοτοσικλέτα μπορούσε να
«ανεβοκατεβαίνει», να αυξομειώνει δηλαδή το ύψος της, κατά τη βούληση του
αναβάτη. Οι κοντοί αναβάτες έβλεπαν τ' όνειρό τους να γίνεται
πραγματικότητα, αφού οι περισσότερες μοτοσικλέτες εντούρο είχαν
απαγορευτικό ύψος - και έχουν ακόμη. Με τη βοήθεια ενός κυκλικού επιλογέα
στο αριστερό μέρος του τιμονιού, η μοτοσικλέτα μπορεί να χαμηλώσει κατά 4,5
εκατοστά, ώστε αναβάτες ακόμα και κάτω από 1.65 να αισθάνονται σχετικά
άνετα πατώντας τα πόδια τους στο έδαφος.

SEAT HEIGHT CONTROL
Πολύ έξυπνα η Suzuki προτίμησε μηχανικές λύσεις στο θέμα της αυξομείωσης
του ύψους της μοτοσικλέτας, για μεγαλύτερη αξιοπιστία και αντοχή στο χρόνο.
Επίσης, η παρουσία ηλεκτρικών μοτέρ θα αύξανε το βάρος, ενώ θα ήταν
επιρρεπής σε βλάβες λόγω του διπλού χαρακτήρα της μοτοσικλέτας (κίνηση σε
χώμα, κραδασμοί, τραντάγματα κ.λπ.). Δύο θάλαμοι που δέχονται λάδι
βρίσκονται στο επάνω μέρος του ανάποδου πιρουνιού, ενώ τρίτος υπάρχει στο
πίσω αμορτισέρ. Μόλις ο αναβάτης επιλέξει τη θέση «Low» ενεργοποιείται ένα
δοχείο διαστολής στο οποίο εισέρχεται το λάδι το οποίο υπήρχε υπό πίεση
στις αναρτήσεις. Έτσι και μόνο με το βάρος της μοτοσικλέτας, η DR 250 χάνει
ύψος και χαμηλώνει όχι αισθητά, αλλά αρκετά ώστε η διαφορά ύψους να γίνεται
αντιληπτή, ιδιαίτερα αν επιλεγεί η θέση «Low» με τον αναβάτη στη σέλα.
Αντίθετα, αν επιλεγεί η θέση «Ηigh», τίποτε από τα παραπάνω δεν συμβαίνει―
αν η μοτοσικλέτα διέθετε κάποιο είδος ηλεκτρικού μοτέρ, τα πράγματα θα ήταν
διαφορετικά: ο αναβάτης θα ένιωθε τη μοτοσικλέτα του να ανασηκώνεται αργά
και σταθερά. Με τις μηχανικές διατάξεις, η μοτοσικλέτα θα φθάσει στο
υψηλότερο σημείο μόνο ύστερα από κάποιες παλινδρομικές κινήσεις του
αμορτισέρ, δηλαδή η μοτοσικλέτα θα πρέπει να κινηθεί ή να συμπιεσθεί εν
στάσει η πίσω ανάρτηση. Μια μονόδρομη βαλβίδα στο δοχείο διαστολής που
προαναφέραμε και μια μικρή αντλία θα παίξουν το ρόλο τους ώστε το λάδι να
ξαναγυρίσει στις αναρτήσεις, «σηκώνοντας» τη Suzuki στο ψηλότερο σημείο.
Και είναι οι παλινδρομικές κινήσεις του αμορτισέρ που θα ενεργοποιήσουν την
αντλία, η οποία όπως είναι ξεκάθαρο δεν χρειάζεται κανενός είδους
υποβοήθηση από ηλεκτρικούς μηχανισμούς ή μοτέρ.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ - ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ
0ι 29 ίπποι που αποδίδει το μονοκύλινδρο μοτέρ είναι αρκετοί για να
κινήσουν τη σχετικά ελαφριά μοτοσικλέτα άνετα και γρήγορα. H μοτοσικλέτα
της δοκιμής μας εκκινούσε με μανιβέλα, ενώ διέθετε και αποσυμπιεστή
κάνοντας τη ζωή του αναβάτη ευκολότερη. Ακόμη και τα παγωμένα πρωινά,
αρκούσε λίγο χρονικό διάστημα ώστε η Suzuki να κρατά ρελαντί και να μην
σβήνει. H πρώτη σχέση είναι πολύ κοντή με τη δεύτερη επίσης πολύ κοντά της.
H μοτοσικλέτα ξεκινά πολύ άνετα με δευτέρα, ακόμη και σε ανωφέρεια, ενώ η
τρίτη μπορεί να χρησιμοποιείται άνετα από τα 20 χλμ./ώρα χωρίς
σκορτσαρίσματα και δισταγμούς. Με 25 χλμ./ώρα μπορεί να χρησιμοποιηθεί η
τετάρτη και με μόλις 30-35 χλμ./ώρα η πέμπτη!
Ελαστικότητα, φιλικότητα και ροπή, όχι όμως με κεφαλαίο «Ρ», καθώς από τη
μοτοσικλέτα απουσιάζει αυτό το κάτι που θα την έκανε περισσότερο ευχάριστη,
κυρίως σε χρήση εκτός δρόμου. H δύναμη έρχεται στις μεσαίες και υψηλές
στροφές περιστροφής του κινητήρα και η μικρή DR κινείται κάτι παραπάνω από
σβέλτα σε όλες τις συνθήκες. Το πλαίσιο δεν αφήνει κανένα παράπονο: διπλό,
κλειστό σωληνωτό, ενώ υπάρχει και αλουμινένια ποδιά στο κάτω μέρος του
κινητήρα. Στις αναρτήσεις οι προδιαγραφές της μοτοσικλέτας εκπλήσουν:
«ανάποδο» πιρούνι διαμέτρου 43 χιλιοστών εμπρός και αλουμινένιο ψαλίδι
πίσω. Στα φρένα, ένα δισκόφρενο εμπρός με διπλά εμβολάκια και floating
δαγκάνα της Nissin με διάμετρο 250 χιλ. και ένα παρόμοιων προδιαγραφών αλλά
220 χιλ. στο πίσω μέρος. Το σύνολο συμπληρώνει η όμορφη αισθητικά σχάρα και
η μικρή μάσκα του προβολέα.

ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ KAI ΣΤΟ ΧΩΜΑ
H μοτοσικλέτα αδικείται από τις μαλακές αναρτήσεις, που δεν επιδέχονται
μάλιστα καμία ρύθμιση. Τα ελαστικά επίσης με τα οποία ήταν εφοδιασμένη η
μοτοσικλέτα της δοκιμής προορίζονται σαφώς για ασφάλτινη χρήση,
επιτρέποντας μεγάλες κλίσεις στις στροφές σε συνδυασμό με αντοχή και
εξαίρετη συμπεριφορά σε κάθε είδους φρενάρισμα. Για χώμα επιβάλλεται η
αλλαγή τους με πιο κατάλληλα. Όπως έχουν θα μεταφέρουν σχετικά γρήγορα τον
αναβάτη σε χωμάτινες διαδρομές, αλλά αν πιεσθούν θα γλιστρήσουν προοδευτικά
μεν, αλλά περιορίζοντας την αυτοπεποίθηση του «εκκολαπτόμενου εντουρά».
Στην πόλη η DR 250 SHC συμπεριφέρεται πολύ καλά σε κάθε περίπτωση, έχοντας
αποθέματα δύναμης. Οι χούφτες περνούν λίγο πιο πάνω από τους καθρέφτες των
αυτοκινήτων, αλλά «βρίσκουν» με το κάτω μέρους τους ορισμένους, γι' αυτό
και χρειάζεται κάποια προσοχή. Το τιμόνι κόβει αρκετά για ελιγμούς, η
μοτοσικλέτα είναι άψογα ζυγισμένη ενώ το κοντό κιβώτιο και οι πολύ καλά
κλιμακωμένες σχέσεις θα βοηθήσουν ακόμα και τον άπειρο να κινηθεί αρκετά
γρήγορα. Οι διαδρομές του λεβιέ των ταχυτήτων θα μπορούσαν να είναι και
μικρότερες.
Το πιρούνι συμπεριφέρεται καλύτερα από το πίσω αμορτισέρ, που κρίνεται
αρκετά μαλακό όταν ο δρόμος γίνει τυπικά... ελληνικός. H Suzuki θα
συνεχίσει σχεδόν ανεπηρέαστη την πορεία της, ο αναβάτης όμως θα νιώσει αυτό
το ανεπαίσθητο σφίγξιμο που προκαλεί μια ασάφεια από το σύνολο των
αναρτήσεων. Αντίθετα, στα φρένα, τόσο οι προδιαγραφές όσο και απόδοση στην
πράξη είναι πανομοιότυπες: εξαιρετικά φρένα με αίσθηση, προοδευτικότητα,
δύναμη, αντοχή. Εδώ εμφανίζονται παράπονα για την εμπρός ανάρτηση, που
βυθίζει υπερβολικά τη μοτοσικλέτα σε δυνατό φρενάρισμα― η προσθήκη γέφυρας
στα καλάμια θα βελτίωνε αρκετά τα πράγματα. Να σημειώσουμε πάντως πως ακόμη
και σε καταστάσεις πανικού, η μοτοσικλέτα συμπεριφέρεται πολύ καλά
διατηρώντας την πορεία της και προσφέροντας έλεγχο χωρίς ιδιαίτερη
προσπάθεια.
Τα πράγματα γίνονται ελαφρώς δυσκολότερα με την ύπαρξη συνεπιβάτη― οι
επιδόσεις της μοτοσικλέτας και κυριότερα το τράβηγμα από χαμηλά
επιρεάζονται σε σημαντικό βαθμό. Αν όμως κινείται κανείς κοντά στις μεσαίες
στροφές και υψηλότερα, το πρόβλημα εξαλείφεται.
H DR είναι κατάλληλη και για ταξιδάκια μικρού βεληνεκούς, εφόσον οι
απαιτήσεις δεν είναι υπερβολικές. Μπορεί να κρατήσει μια ταχύτητα 100-120
χλμ./ώρα για αρκετή ώρα, ενώ η πίεση του αέρα σ' αυτές τις ταχύτητες δεν
είναι ιδιαίτερα μεγάλη. Σε τέτοιες περιπτώσεις οι αναρτήσεις καλό είναι να
βρίσκονται στη θέση «Low»: έτσι επιτυγχάνεται μεγαλύτερη τελική ταχύτητα,
υψηλότερη μέση ωριαία και οι αναρτήσεις δουλεύουν σωστότερα με λιγότερη
διαδρομή. Τέλος τα φώτα της δεν είναι αρκετά δυνατά, ενώ έχουν και κάπως
στενή δέσμη.

ΑΓΟΡΑΣΤΕ THN!
Είναι απορίας άξιο γιατί αυτή η μοτοσικλέτα δεν έγινε ποτέ εμπορική
επιτυχία. Με το SHC είναι απόλυτα φιλική, λειτουργική και εύχρηστη.
Διαθέτει ένα γνωστό κινητήρα, αξιόπιστο, με πολύ καλή απόδοση, ενώ διαθέτει
πολύ καλά φρένα και αναρτήσεις για όποιον δεν ζητάει πολλά. Οι απαντήσεις
πρέπει ν' αναζητηθούν αλλού: η εκκίνηση με μανιβέλα έδιωξε ένα μεγάλο μέρος
του κοινού που προοριζόταν γι' αυτή τη μοτοσικλέτα, καθώς και το γεγονός
ότι πάντα βρισκόταν στη σκιά του ομόσταυλου DR 350 που διαθέτει μόνο 2
ίππους παραπάνω, αλλά έχει άλλες ροπές και κάνει και για «σοβαρό» παιχνίδι.
Αν «κολλάτε» μόνο στο θέμα μανιβέλα, να προσθέσουμε ότι κυκλοφορεί και
νεότερο μοντέλο με μίζα (και εννιά κιλά περισσότερα) με μια λογική διαφορά
τιμής από της Suzuki της δοκιμής μας... A.K.

Ευχαριστούμε το κατάστημα του αείμνηστου Λ. Κωστακόντη, Υψηλάντου 19 K.
Ηλιούπολη, τηλ.: 99.51.930 για την ευγενική παραχώρηση του Suzuki DR 250
SHC.

MIKPA KAI ΧΡΗΣΙΜΑ
– Σε κάθε μεταχειρισμένη μοτοσικλέτα εισαγωγής, κάνετε ένα καλό service
πριν την κυκλοφορήσετε.
– Ελέγξτε για φθαρμένα γρανάζια και αλυσίδα, τελειωμένα τακάκια ή σιαγόνες,
φθαρμένες τσιμούχες, σκουριές, χτυπήματα.
– Αλλάξτε τα ελαστικά με την πρώτη ευκαιρία― ακόμη κι αν το πέλμα τους
δείχνει καινούριο, είναι πολύ πιθανό να είναι «καμένα» από τη συνεχή
παραμονή τους στον ήλιο ή την πολυκαιρία.
– Προσπαθήστε να την οδηγήσετε πριν εκταμιεύσετε― ένα test drive δείχνει σε
όσους ξέρουν αρκετά πράγματα για την κατάσταση της μοτοσικλέτας.
– Αφού λοιπόν αποφασίσετε για μεταχειρισμένη εισαγωγής, φροντίστε να μάθετε
και από που θα προμηθεύεστε ανταλλακτικά που πιθανόν θα χρειαστείτε και σε
πόσο χρόνο...



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου