Μετά τη βόλτα στο Πόρτο Ράφτη ο ατέρμονας μου είχε παραδώσει πνεύμα! Η τιμή στην αντιπροσωπεία ήταν απαγορευτική, περίπου 50 Ευρώ και έτσι άρχισα να ψάχνω στο car.gr. Ευτυχώς βρήκα από ένα παλικάρι στην Κρήτη στην τιμή των 15 ευρώ. Μου τον έστειλε με αντικαταβολή και το συνολικό κόστος ήταν 20 ευρώ. Με το που έφτασε ο ατέρμονας λοιπόν ειδοποίησα το νονό μου και φύγαμε για το γκαράζ του φίλου Σταμάτη όπου θα γινόταν η επισκευή. Αυτή τη φορά είχα και τη φωτογραφική μου έτοιμη, οπότε θα σας παραθέσω και το φωτογραφικό ντοκουμέντο!
Παραλαμβάνοντας τον ατέρμονα ήταν σχετικά ταλαιπωρημένος. Γύριζε μεν αλλά με σχετική δυσκολία.
Ξεκίνησα ρίχνοντας WD - 40 στο εσωτερικό μέρος του ατέρμονα και γυρνώντας τον σιγά σιγά γύρω γύρω άρχισα να βγάζω τα ξεραμένα κομμάτια γράσου. Το έκανα αρκετή ώρα για να καθαρίσει πλήρως το εσωτερικό μέρος. Στη συνέχεια καθάρισα με υγρό πιάτων και νερό τον ατέρμονα και έριξα άλλη μία φορά WD - 40. Αφού βεβαιώθηκα ότι είχε καθαρίσει τελείως έριξα μέσα λάδι γενικής χρήσης (σαν και αυτό που βάζουμε στις πόρτες για να μην τρίζουν). Πρίν την εγκατάσταση θα έβαζα και το γράσσο. Μετά απ' όλη αυτή τη διαδικασία ο ατέρμονας γύριζε τελείως ελεύθερα και δεν είχα καμία σχέση με το πως ήταν στην αρχή!
Ξεκινώντας την αντικατάσταση ο νονός μου είχε τη μοτοσυκλέτα στο στάντ και την σήκωνε όποτε χρειαζόταν έτσι ώστε εγώ να μπορώ να δουλεύω. Ξεκίνησα ξεβιδώνοντας το πλαστικό προστατευτικό του καλαμιού.
Αφού βγήκε το πλαστικό ξεβίδωσα τη βίδα που κρατάει τη ντίζα του κοντέρ στον ατέρμονα
Ξεβίδωσα τη δαγκάνα του μπροστινού φρένου για να μπορέσει να βγει ο τροχός. Χρειάστηκε ένα γερμανοπολύγωνο νούμερο 12 για να ξεβιδωθούν οι δύο βίδες που κρατούν τη δαγκάνα στο ψαλίδι. Επίσης με ένα σφυροκατσάβιδο ευθεία άνοιξα λίγο τα τακάκια για να μπορέσει να βγει η δαγκάνα από τον τροχό.
Στη συνέχεια ξεβίδωσα τη βίδα allen που ασφαλίζει τον άξονα και τον ίδιο τον άξονα με ένα γερμανοπολύγωνο νούμερο 17. Όταν ο άξονας ξεβιδώθηκε για να τον τραβήξω έξω ο νονός μου σήκωσε το μπροστινό μέρος και με το ένα χέρι τράβαγα τον άξονα έξω ενώ με το άλλο κινούσα τη ρόδα πάνω κάτω ώστε να ελευθερώνεται ο άξονας.
Ο άξονα βγήκε και πήρα τη ρόδα στο χέρι. Προσγείωσα τα καλάμια πάνω σε ένα καφάσι και η μηχανή στηρίχτηκε στο stand. Τα ρουλεμάν του τροχού δεν βρίσκονταν στην καλύτερη κατάσταση που θα μπορούσαν. Έριξα λίγο WD - 40 για να φύγουν οι σκουριές και στη συνέχεια έβαλα γράσο. Αν και δεν έδειχναν να έχουν λειτουργικό πρόβλημα θα αρχίσω να ψάχνω για ρουλεμάν γενικότερα.
Ο παλιός ατέρμονας έδειχνε φανερά ταλαιπωρημένος. Όταν τον άνοιξα είδα ότι είχαν φαγωθεί οι βόλτες στο εσωτερικό του γραναζιού.
Αφού γρασώθηκε και ο ατέρμονας με μπόλικο γράσο τοποθετήθηκε πάνω στη ρόδα και στη συνέχεια η ρόδα ξαναμπήκε στα καλάμια για να περάσει ο άξονας. Έβαλα λίγο γράσο και στον άξονα για να περάσει πιο εύκολα στη ρόδα. Χρειάζεται προσοχή ώστε να τοποθετηθούν σωστά οι δύο εγκοπές που έχει ο ατέρμονας μεταξύ μίας εγκοπής που κάνει το καλάμι, ώστε ο ατέρμονας να μην περιστρέφεται τρελά.
Αφού βιδώθηκε ο άξονας, ασφαλίστηκε η βίδα allen και τοποθετήθηκε η ντίζα στον νέο ατέρμονα, ήρθε η ώρα να μπει και η δαγκάνα των φρένων. Με το σφυροκατσάβιδο άνοιξα πολύ περισσότερο τα τακάκια για να περάσουν εύκολα στη δισκόπλακα, πέρασα τη δαγκάνα και βίδωσα καλά τις βίδες. Προσοχή, όταν ανοίξουμε έτσι τα τακάκια πρέπει να πατήσουμε 3-4 φορές το φρένο για να επανέλθει στην αρχική του κατάσταση. Στα πρώτα 3 φρεναρίσματα ουσιαστικά δεν έχουμε μπροστινό φρένο! Έχουν γίνει ατυχήματα από κόσμο που έχει φύγει από συνεργείο στο πρώτο μπροστινό που έπρεπε να πατήσει!
Όλα ήταν έτοιμα και τώρα είχε έρθει η στιγμή της αλήθειας! Ο νονός μου σήκωσε τον μπροστινό τροχό και εγώ τον έστρεψα δυνατά. Η βελόνα κινούνταν κανονικά και είχα πάλι κοντέρ!
Παραλαμβάνοντας τον ατέρμονα ήταν σχετικά ταλαιπωρημένος. Γύριζε μεν αλλά με σχετική δυσκολία.
Ξεκίνησα ρίχνοντας WD - 40 στο εσωτερικό μέρος του ατέρμονα και γυρνώντας τον σιγά σιγά γύρω γύρω άρχισα να βγάζω τα ξεραμένα κομμάτια γράσου. Το έκανα αρκετή ώρα για να καθαρίσει πλήρως το εσωτερικό μέρος. Στη συνέχεια καθάρισα με υγρό πιάτων και νερό τον ατέρμονα και έριξα άλλη μία φορά WD - 40. Αφού βεβαιώθηκα ότι είχε καθαρίσει τελείως έριξα μέσα λάδι γενικής χρήσης (σαν και αυτό που βάζουμε στις πόρτες για να μην τρίζουν). Πρίν την εγκατάσταση θα έβαζα και το γράσσο. Μετά απ' όλη αυτή τη διαδικασία ο ατέρμονας γύριζε τελείως ελεύθερα και δεν είχα καμία σχέση με το πως ήταν στην αρχή!
Ξεκινώντας την αντικατάσταση ο νονός μου είχε τη μοτοσυκλέτα στο στάντ και την σήκωνε όποτε χρειαζόταν έτσι ώστε εγώ να μπορώ να δουλεύω. Ξεκίνησα ξεβιδώνοντας το πλαστικό προστατευτικό του καλαμιού.
Αφού βγήκε το πλαστικό ξεβίδωσα τη βίδα που κρατάει τη ντίζα του κοντέρ στον ατέρμονα
Ξεβίδωσα τη δαγκάνα του μπροστινού φρένου για να μπορέσει να βγει ο τροχός. Χρειάστηκε ένα γερμανοπολύγωνο νούμερο 12 για να ξεβιδωθούν οι δύο βίδες που κρατούν τη δαγκάνα στο ψαλίδι. Επίσης με ένα σφυροκατσάβιδο ευθεία άνοιξα λίγο τα τακάκια για να μπορέσει να βγει η δαγκάνα από τον τροχό.
Στη συνέχεια ξεβίδωσα τη βίδα allen που ασφαλίζει τον άξονα και τον ίδιο τον άξονα με ένα γερμανοπολύγωνο νούμερο 17. Όταν ο άξονας ξεβιδώθηκε για να τον τραβήξω έξω ο νονός μου σήκωσε το μπροστινό μέρος και με το ένα χέρι τράβαγα τον άξονα έξω ενώ με το άλλο κινούσα τη ρόδα πάνω κάτω ώστε να ελευθερώνεται ο άξονας.
Ο άξονα βγήκε και πήρα τη ρόδα στο χέρι. Προσγείωσα τα καλάμια πάνω σε ένα καφάσι και η μηχανή στηρίχτηκε στο stand. Τα ρουλεμάν του τροχού δεν βρίσκονταν στην καλύτερη κατάσταση που θα μπορούσαν. Έριξα λίγο WD - 40 για να φύγουν οι σκουριές και στη συνέχεια έβαλα γράσο. Αν και δεν έδειχναν να έχουν λειτουργικό πρόβλημα θα αρχίσω να ψάχνω για ρουλεμάν γενικότερα.
Ο παλιός ατέρμονας έδειχνε φανερά ταλαιπωρημένος. Όταν τον άνοιξα είδα ότι είχαν φαγωθεί οι βόλτες στο εσωτερικό του γραναζιού.
Αφού γρασώθηκε και ο ατέρμονας με μπόλικο γράσο τοποθετήθηκε πάνω στη ρόδα και στη συνέχεια η ρόδα ξαναμπήκε στα καλάμια για να περάσει ο άξονας. Έβαλα λίγο γράσο και στον άξονα για να περάσει πιο εύκολα στη ρόδα. Χρειάζεται προσοχή ώστε να τοποθετηθούν σωστά οι δύο εγκοπές που έχει ο ατέρμονας μεταξύ μίας εγκοπής που κάνει το καλάμι, ώστε ο ατέρμονας να μην περιστρέφεται τρελά.
Αφού βιδώθηκε ο άξονας, ασφαλίστηκε η βίδα allen και τοποθετήθηκε η ντίζα στον νέο ατέρμονα, ήρθε η ώρα να μπει και η δαγκάνα των φρένων. Με το σφυροκατσάβιδο άνοιξα πολύ περισσότερο τα τακάκια για να περάσουν εύκολα στη δισκόπλακα, πέρασα τη δαγκάνα και βίδωσα καλά τις βίδες. Προσοχή, όταν ανοίξουμε έτσι τα τακάκια πρέπει να πατήσουμε 3-4 φορές το φρένο για να επανέλθει στην αρχική του κατάσταση. Στα πρώτα 3 φρεναρίσματα ουσιαστικά δεν έχουμε μπροστινό φρένο! Έχουν γίνει ατυχήματα από κόσμο που έχει φύγει από συνεργείο στο πρώτο μπροστινό που έπρεπε να πατήσει!
Όλα ήταν έτοιμα και τώρα είχε έρθει η στιγμή της αλήθειας! Ο νονός μου σήκωσε τον μπροστινό τροχό και εγώ τον έστρεψα δυνατά. Η βελόνα κινούνταν κανονικά και είχα πάλι κοντέρ!
Καλησπέρα φίλε Κώστα. Πολύ καλή περιγραφή και ευδιαγνωστες οι φωτογραφίες που έχεις ανεβάσει. Είμαι κάτοχος Dr 250 s και δυστυχώς εδώ και μια μέρα ξαφνικά άρχισε η βελόνα του κοντέρ να κάνει διάφορα μέχρι που σταμάτησε να δείχνει τα τα χιλιόμετρα. Τώρα περιμένω να ψάξω να βρω τον ατέρμονα. Καλό μεσημέρι να έχεις και σε ευχαριστώ πολύ.
ΑπάντησηΔιαγραφή